پرواز یاران سیرنگ
آبیاری با پهپاد

برای اطلاع از قیمت پیش از سفارش از طریق سایت، تماس تلفنی یا روش های دیگر استعلام گرفته شود.

آبیاری با پهپاد

امروزه با توسعه و پیشرفت انواع پهپاد های غیر نظامی و مخصوص به صنعت کشاورزی، بسیاری از خدمات کشاورزی بدون نیروی انسانی انجام می‌شود و از این رو سود بیشتری برای کشاورزان فراهم شده است. کشاورزی با پهپاد دارای مزایای فوق العاده ای است چراکه کشاورز بدون استفاده از تعداد بالای نیروی انسانی و کارگر، انواع خدمات کشاورزی را در عرض کوتاه ترین مدت زمان انجام می‌دهد و در عین حال از سلامت محصولات زمین و باغ خود آگاه می‌شود. آبیاری با پهپاد چگونه است؟ آبیاری مزارع با پهپاد امکان پذیر است؟ پهپاد ها با ارائه قابلیت تصویر برداری و جمع آوری اطلاعات خود، طرفداران زیادی را در این سنعت به خود اختصاص داده اند. حتی برخی از باغداران و یا کشاورزان که زمین های چندین هکتاری دارند، ترجیح می‌دهند که پهپاد های مختلف را برای فرآیند های مختلف کشاورزی خود خریداری نمایند تا یک با برای همیشه سرمایه گذاری کرده باشند و هزینه های جانبی سفارش پهپاد را به حداقل برسانند.

کشاورزی با پهپاد کشاورزی

کشاورزی با پهپاد به امر فراگیر تبدیل شده است و این مسئله را مدیون مجموعه هایی نظیر فروشگاه سیرنگ در کشور هستیم زیرا همه جوره در تلاش هستند که کشاورزان با علم روز و تکنولوژی های پیشرفته آَنا شوند و بتوانند محصولات و تولیدات خود را به خوبی و بهتر از همیشه مدیریت کنند.

انواع خدمات کشاورزی با پهپاد قابل انجام است نظیر گرده افشانی با پهپاد، بذر پاشی با پهپاد، سم پاشی با پهپاد، مه پاشی با پهپاد و جامد پاشی با پهپاد و …. که همگی دارای مزایای فوق العاده مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال در گذشته کشاورز باید مقادیر بسیار بالایی هزینه انجام می‌داد و تعداد زیادی نیروی انسانی استخدام و با تجهیزات مختلف زمین زراعی یا باغ خود را آبیاری می‌کرد اما امروزه آبیاری به کمک پهپاد این امکان را برای باغداران و کشاورزان فراهم کرده است که از این همه هزینه های هنگفت رهایی یابند و آبیاری مزارع خود را در عرض چند دقیقه به پایان برسانند.

آبیاری با پهپاد

آبیاری مزارع با پهپاد سیرنگ دارای کاربرد های شایانی است نظیر اینکه دیگر محصولات و گیاهان به اندازه بیش از حد آبیاری نمیشوند و به مراتب دچار پوسیدگی نخواهند شد. به این معنا که بق دستور العمل داده شده به پهپاد، عملیات آبیاری انجام می‌شود و اگر نیاز نباشد هیچ ناحیه ای از زمین دو مرتبه بیاری نمی‌شود.

پهپاد هایی که برای آبیاری طراحی و تولید شده اند قابلیت تشخیص ناحیه ای از زمین که خشک شده اند را دارند و این موضوع را به راحتی با استفاده از سنسور های حرارتی و مادون قرمز بررسی می‌کنند. بنابراین بدون دخالت کشاورز و یا اینکه دستور خاصی به پهپاد داده شود، آبیاری برای این نواحی با دقت بسیار بالا انجام می‌شود و سلامت گیاهان به خطر نمی‌افتد.

جالب است بدانید که بعد از رشد محصول زراعی یا گیاهان، پهپاد ها قابلیت محاسبه شاخص پوشش گیاهی را داشته و چگالی نسبی و سلامتی محصول را می‌توانند بررسی کنند و همچنین میزان انرژی یا گرمای حاصل از نوع محصول را در آن لحظه به نمایش خواهند گذاشت.

وسعت مزارع و عدم توانایی آبیاری یکنواخت در برخی زمین ها بسیار مشکل ساز است. پهپاد های آبیاری بدون سرنشین مجهز به دوربین های حرارتی در نقاط مختلف این کار را بسیار آسان کرده است.

مدت زمان آبیاری مزارع با پهپاد

به طور کلی پهپاد ها در مدت زمان کوتاهی انواع خدمات کشاورزی را بر روز زمین انجام می‌دهند که ممکن است آن فرآیند توسط نیروی انسانی حتی تا چندین روز به طول بی انجامد. به عنوان مثال و تقریبی آبیاری با پهپاد برای زمین کشاورزی 2 هکتاری، در کتر از 2 ساعت انجام می‌شود و در مقابل آبیاری زمین با این مساحت به روش سنتی حدود 3 روز زمان لازم دارد تا به پایان برسد.

مزایای آبیاری مزارع با پهپاد

تمامی خدماتی که با پهپاد های کشاورزی انجام می‌شود دارای مزایای خوبی هستند که در ادامه به برخی از فواید آبیاری با پهپاد اشاره خواهیم داشت:

  • عدم نیاز به زهکشی و به حداکثر رساندن آن
  • عدم رواناب طبیعی زمین
  • جلوگیری از جمع شدن آب
  • عدم رساندن آسیب به گیاهان در اثر آبیاری زیاد
  • آبیاری در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و نیاز نیست که چندین روز این عملیات طول بکشد.
  • حجم وسیعی از آب صرفه جویی شده زیرا در روش سنتی مقادیر بسیاری آب هدر می‌رفت اما در آبیاری به کمک پهپاد همچین چیزی اتفاق نمی‌افتد.
  • هزینه های کشاورز و یا باغ دار برای آبیاری مزارع بسیار پایین است زیرا تعداد زیادی نیروی انسانی نیاز ندارد.

با پیشرفت تکنولوژی تمامی افراد در هر صنعت باید از علم روز و دستگاه های نوین استفاده کنند تا بتوانند از این طریق سود دهی خود را بیشتر کنند و حال کشاورزان با استفاده از انواع پهپاد های کشاورزی که انقلابی عظیم در این صنعت هستند، میزان تولید محصولات خود را افزایش دهند. با این فناوری های جدید، می‌توان انتظارات را در بخش های کشاورزی افزایش داد و منتظر تکامل های بیشتر در این صنعت بود.

دانش و مهارت آبیاری با پهپاد

به طور کلی لازم است تا فردی که این عملیات را با پهپاد انجام می‌دهد تا حدودی دانش و مهارت استفاده از آن را داشته باشد و بتواند تصاویر ارسالی از پهپاد کشاورزی را تحلیل کند. شما می‌توانید حین ثبت سفارش آنلاین پهپاد این درخواست را داشته باشید که پرسنل مجرب و ماهر نیز به شما در این زمینه کمک کنند اما در زمان خرید پهپاد می‌توانید دانش خود را به روز کنید و آموزش لازم در این زمینه را ببینید. تکولوژی پهپاد ها روزانه در حال پیشرفت است و برند ها و شرکت های بسیاری در این سنعت فعالیت دارند و به ططراحی و تولید انواع پهپاد کشاورزی می‌پردازند که ممکن است هر یک از آن ها قوانین کارکرد مخصوص به خود را داشته باشند.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
جدیدترین مقالات
کشاورزی عمودی
کشاورزی هوشمند
کشاورزی عمودی یا کشت طبقاتی

کشاورزی عمودی یک رویکرد نوین به کشاورزی است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش،

نقش پهپادها در هوشمند سازی
پهپادها
نقش پهپادها در بهینه‌سازی زراعت

  نقش پهپادها در هوشمندسازی مزارع در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری و علوم کشاورزی،  به عنوان یک رویکرد مهم و نوین در توسعه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

تماس با سیرنگ
تلفن: 44166975 , 44166955
ایمیل: infra@sirangplus.com
آدرس: میدان المپیک، خیابان 27، پلاک 11
شنبه تا چهارشنبه: 16:30- 8:30 پنجشنبه: 13:30-8:30