پرواز یاران سیرنگ
کاربرد پهپاد در تغذیه آبزیان

برای اطلاع از قیمت پیش از سفارش از طریق سایت، تماس تلفنی یا روش های دیگر استعلام گرفته شود.

کاربرد پهپاد در تغذیه آبزیان

تغذیه آبزیان با استفاده از پهپاد کشاورزی

استفاده از پهپادها در تغذیه آبزیان، به عنوان یکی از کاربردهای نوین تکنولوژی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری، می‌تواند به بهبود مدیریت و کارایی در تغذیه ماهیان کمک کند. این تکنولوژی باعث دقت بیشتر در تغذیه آبزیان و کاهش ضایعات غذایی می‌شود. در زیر توضیحاتی در مورد استفاده از پهپاد کشاورزی در تغذیه آبزیان آورده شده است:

1. مشاهده و مانیتورینگ

با استفاده از دوربین‌ها و حسگرها روی پهپادها، می‌توان به راحتی فعالیت‌ها و وضعیت آبزیان در محیط‌های آبی را مشاهده کرد و نظارت داشت. این اطلاعات به مدیران مزرعه و تکنسین‌های آبزی‌پروری کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را در مورد تغذیه و مدیریت ماهیان اتخاذ کنند.

2. تغذیه دقیق و هدفمند:

پهپادها می‌توانند بتوانند به طور دقیق غذاهای مورد نیاز آبزیان را در مناطق مختلف مزرعه پخش کنند. این کار به بهبود کیفیت تغذیه آبزیان و رشد بهتر آنها کمک می‌کند.

3. کاهش ضایعات غذایی:

با توزیع مستقیم غذاها به محل‌های مورد نیاز، ضایعات غذایی کاهش می‌یابد و میزان مصرف غذا بهینه می‌شود.

4.افزایش بهره‌وری:

استفاده از پهپادها به بهره‌وری در تغذیه آبزیان کمک می‌کند. به این ترتیب، می‌توان با کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با تغذیه ماهیان، سودآوری مزرعه را افزایش داد.

5. کنترل زیست‌محیطی بهتر:

با توزیع دقیق تر و بهینه‌تر غذاها، از دورازایی آلودگی‌ها و افزایش تراکم آبزیان در یک نقطه جلوگیری می‌شود که می‌تواند به بهبود شرایط زیست‌محیطی کمک کند.

6.جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل:

پهپادها می‌توانند داده‌های مهم در مورد عملکرد آبزیان، کیفیت آب و شرایط محیطی جمع‌آوری کنند. این داده‌ها می‌توانند به تحلیل‌های علمی و تصمیم‌گیری بهتر در مورد مدیریت آبزی‌پروری کمک کنند.

به همین دلیل، استفاده از پهپادها در تغذیه آبزیان می‌تواند به بهبود کارایی و سودآوری در حوزه آبزی‌پروری منجر شود. هرچند که نیاز به تکنولوژی پیشرفته، آموزش کاربران و رعایت مسائل امنیتی از جمله چالش‌های اجرایی این روش می‌باشد.

استفاده از پهپاد

سیستم آبزی پروری با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خودمختار مبتنی بر ابر، خدمات هوش مصنوعی (AI) را با استفاده از بینایی کامپیوتری مدل‌های مختلف تشخیص یادگیری عمیق را برای دستیابی به مقیاس‌پذیری و قابلیت‌های افزوده ترکیب می کند تا وظایف نظارت بر آبزی پروری را انجام دهد. مدل تشخیص در ابر آبزی پروری تعبیه شده است تا تصاویر، ویدئوها و تمامی اطلاعات گرفته شده توسط پهپاد خودران را تجزیه و تحلیل کند.

پهپاد هوشمند چگونه مقدار تغذیه آبزیان را شناسایی می کند؟

مدل‌های شناسایی افراد، قفس‌ها و کشتی را در محل پرورش آبزی پروری شناسایی می‌کنند. گنجاندن توابع هوش مصنوعی برای تشخیص چهره، شمارش ماهی، تخمین طول ماهی و شدت تغذیه ماهی، تصمیم گیری هوشمندانه را فراهم می کند. برای ارزیابی شدت تغذیه ماهی، مقدار زیادی داده در ابر آبزی پروری که توسط پهپاد بررسی شده است می تواند ورودی مناسب برای تجزیه و تحلیل با استفاده از سیستم تغذیه در هوش مصنوعی برای بهینه سازی تولید و درآمد کشاورز در نظر گرفته شود.

پهپاد DJI اولین سرویس هوش مصنوعی ارزیابی شدت تغذیه ماهی است که می تواند  سطح سیری ماهیان در قفس ها یا مخازن آبزی پروری را شناسایی کند. این پهپاد باید فعالیت تغذیه را ضبط کرده و برای ارزیابی به خلبان ارسال کند. شدت تغذیه چهار سطح دارد: هیچ، ضعیف، متوسط و قوی.

نتیجه گیری

تغذیه آبزیان با استفاده از پهپادهای هوشمند مزایای بسیاری برای کنترل سیستم های مستقل از راه دور دارد. چراکه منابع کمتری نیاز دارد و بازرسی ها می توانند به طور روزانه انجام شوند. همچنین برای ایمنی پرسنل مشکلی ایجاد نمی شود. از این رو در این مقاله قصد داریم تا در مورد تغذیه آبزیان توسط پهپادهای هوشمند صحبت کنیم. پهپادهای خودکار و خدمات ابری آبزی پروری مقرون به صرفه هستند و جایگزین مناسبی برای سیستم های نظارتی گران قیمت و نصب چندین دوربین هستند. ابر آبزی پروری به پهپاد این امکان را می دهد تا با افزایش زمان ناوبری، وظیفه نظارتی خود را به طور موثرتری انجام دهد. اپلیکیشن ناوبری پهپادهای تلفن همراه قادر به ارسال هشدارها و گزارش های نظارتی به کاربران است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
جدیدترین مقالات
کشاورزی عمودی
کشاورزی هوشمند
کشاورزی عمودی یا کشت طبقاتی

کشاورزی عمودی یک رویکرد نوین به کشاورزی است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش،

نقش پهپادها در هوشمند سازی
پهپادها
نقش پهپادها در بهینه‌سازی زراعت

  نقش پهپادها در هوشمندسازی مزارع در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری و علوم کشاورزی،  به عنوان یک رویکرد مهم و نوین در توسعه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

تماس با سیرنگ
تلفن: 44166975 , 44166955
ایمیل: infra@sirangplus.com
آدرس: میدان المپیک، خیابان 27، پلاک 11
شنبه تا چهارشنبه: 16:30- 8:30 پنجشنبه: 13:30-8:30