پرواز یاران سیرنگ
مهم ترین آفات گوجه فرنگی و تاثیر پهپاد کشاورزی بر کنترل آن

برای اطلاع از قیمت پیش از سفارش از طریق سایت، تماس تلفنی یا روش های دیگر استعلام گرفته شود.

مهم ترین آفات گوجه فرنگی و تاثیر پهپاد کشاورزی بر کنترل آن

آفات گوجه فرنگی و تاثیر پهپاد کشاورزی بر کنترل آن

آفت گوجه فرنگی موضوع مهمی برای گوجه فرنگی که گیاه حساسی است بسیار اهمیت دارد و این موضوع باعث شده تا مطالعه و شناخت این بیماری و آفات مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد. از این رو برای جلوگیری از خسارات وارده  بر آن بهتر است که آفات مهم را بشناسید و از کاربرد پهپادهای کشاورزی محلول پاش و سمپاش برای از بین بردن انواع بیماری و آفت مطلع شوید.

 

سمپاشی گوجه فرنگی

آفت کرم گوجه فرنگی Helicoverpa armiera

یکی از مهم ترین آفت گوجه فرنگی به کرم میوه یا کرم غوزه پنبه و یا هلیوتیس معروف است. گیاهان دیگری نیز مانند:

  • پنبه،
  • توتون
  • ذرت
  • کدو
  • بادمجان

و غیره نیز میزبان این کرم هستند. تخم های این آفت کروی شکل هستند و در ابتدا سفید مایل به زرد و رفته رفته تیره تر خواهند شد. لاروها به رنگ سبز هستند و خطوط تیره ای در سرتاسر بدنشان دارند. طول آن ها به 30 میلی متر نیز می رسد. در مرحله شفیرگی رنگ آن ها قهوه ای خواهد شد.

 

آفت کنه حنایی گوجه فرنگی Aculops lycopersici

کنه حنایی هم از مهم ترین آفت گوجه فرنگی است و از خانواده سولاناسه به شمار می رود که در صورت عدم کنترل می تواند در مدت زمان کوتاهی کل گیاه را خشک کند. حشره کامل دوکی شکل و به رنگ زرد مایل به نارنجی است. این حشره از سایر کنه ها ریز تر است و طول آن حتی به 150 الی 200 میکرون هم می رسد.

تخم هایش به رنگ شیری و کروی شکل است، روی برگ ها و ساقه گیاه میزبان زندگی می کند. شرایط آب و هوایی که مستعد حضور این آفت می باشد آب و هوای نیمه خشک با دمای بالا و رطوبت کم است. این آفت به سرمای زمستان حساس و در صورت عدم وجود هدف در دمای نزدیک به یخبندان از بین می رود.

 

آفت مگس سفید گوجه فرنگی tabaci bemisia

 

مگس سفید یکی دیگر از آفات مهم گوجه فرنگی باغی و گلخانه ای به حساب می آید. در فصول پاییز، زمستان و بهار می توان به وفور شاهد رشد این آفت بود و گیاهان زیادی میزبان آن هستند.

مگس سفید به سفید بالک نیز معروف است که در دو ژنوتیپ عمده A و B وجود دارد. این نوع آفت در مرحله قبل از شفیرگی زمستان تولید مثل می کند. حشره بالغ این آفت به رنگ زرد و دارای دو جفت بال پودری سفید می باشد. تخم های اولیه به رنگ زرد و رفته رفته تا مرحله تبدیل شدن به لارو تیره تر می شوند. مگس سفید ماده نیز بدون بال است. حال که به 3 مورد ازآفت گوجه فرنگی آشنا شدید در ادامه قصد داریم از تاثیر پهپادهای کشاورزی سیرنگ بر روی از بین بردن حشرات صحبت کنیم.

سمپاشی گوجه فرنگی با استفاده از پهپاد سمپاش کشاورزی

سمپاشی گوجه فرنگی با استفاده از پهپاد سمپاش یکی از کاربردهای نوآورانه و موثر تکنولوژی در کشاورزی است. این روش به کشاورزان امکان می‌دهد که به طور دقیق‌تر و هدفمندتر مواد شیمیایی را به گیاهان برسانند، کاهش ضایعات و تاثیرات زیان‌بار به محیط زیست را داشته باشند و در نهایت به بهبود عملکرد مزرعه و کاهش هزینه‌ها کمک کنند. در ادامه توضیحاتی در مورد سمپاشی گوجه فرنگی با پهپاد آمده است:

1. دقت بالا:

پهپادها مجهز به دوربین‌ها و حسگرهای مختلف هستند که امکان تشخیص و تصویربرداری دقیق از مناطق مختلف مزرعه را فراهم می‌کنند. این دقت در تصویربرداری به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا مناطق مستهدف برای سمپاشی را بهینه‌تر تعیین کنند.

2. تنظیم ارتفاع و سرعت پرواز:

پهپادها قادر به تنظیم ارتفاع و سرعت پرواز هستند، که این امکان را می‌دهد تا مواد شیمیایی به طور یکنواخت و بهینه به گیاهان رسانده شوند.

3. مدیریت دقیق مناطق :

با استفاده از تصاویر ثبت شده توسط پهپادها، می‌توان مناطقی را که به سمپاشی نیاز دارند، تشخیص داد و بدون نیاز به سمپاشی کل مزرعه، فقط مناطق مختص به‌جا کرد.

4. کاهش ضایعات سم:

با دقت بالا و تنظیم مناسب پهپادها، می‌توان کاهش ضایعات سم‌ها را داشت و در نتیجه، همه منافع سمپاشی با حداقل مقدار سم بدست آید.

5. کاهش اثرات زیان‌بار بر محیط زیست و کارگران:

استفاده از پهپادها می‌تواند به کاهش تماس مستقیم کارگران با مواد شیمیایی و کاهش آلودگی محیط زیست منجر شود.

6. زمان‌بندی مناسب:

با توجه به دقت در تشخیص مناطق  و تنظیم ارتفاع پرواز پهپادها، می‌توان در زمان‌های مناسب‌تر و بهینه‌تر به سمپاشی پرداخت.

7. مدیریت بهتر منابع:

با دقت در تغذیه و سمپاشی، مصرف منابع مثل آب، سموم و انرژی بهبود می‌یابد.

به طور کلی، استفاده از پهپادها در سمپاشی گوجه فرنگی می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا به تولید بهتر و پایدارتر بپردازند و در عین حال تاثیرات منفی محتمل از جمله ضایعات غذایی و آلودگی محیط را کاهش دهند.

نتیجه گیری

مزایای اسنفاده از پهپاد سمپاش کشاورزی برای از بین بردن آفت گوجه فرنگی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • کودپاشی
  • سم پاشی
  • سرعت بالا در سمپاشی
  • کاهش مصرف سم
  • وجود رادار ارتباطی
  • نیاز کمتر به نیروی انسانی
  • افزایش دقت در سم پاشی
  • قابلیت حمل مقدار زیاد مایع حاوی سموم یا کود مایع
  • تثبیت تشخیص فاصله از زمین و ارتفاع

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و یا ثبت خدمات سمپاشی پهپادی می‌توانید مقاله نحوه خرید و یا سفارش آنلاین پهپاد را مطالعه نمایید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
جدیدترین مقالات
کشاورزی عمودی
کشاورزی هوشمند
کشاورزی عمودی یا کشت طبقاتی

کشاورزی عمودی یک رویکرد نوین به کشاورزی است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش،

نقش پهپادها در هوشمند سازی
پهپادها
نقش پهپادها در بهینه‌سازی زراعت

  نقش پهپادها در هوشمندسازی مزارع در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری و علوم کشاورزی،  به عنوان یک رویکرد مهم و نوین در توسعه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

تماس با سیرنگ
تلفن: 44166975 , 44166955
ایمیل: infra@sirangplus.com
آدرس: میدان المپیک، خیابان 27، پلاک 11
شنبه تا چهارشنبه: 16:30- 8:30 پنجشنبه: 13:30-8:30