پرواز یاران سیرنگ
مه پاشی با پهپاد کشاورزی

برای اطلاع از قیمت پیش از سفارش از طریق سایت، تماس تلفنی یا روش های دیگر استعلام گرفته شود.

مه پاشی با پهپاد کشاورزی

پیاده سازی سیستم مه پاشی برای برخی زمین های کشاورزی و باغات بسیار سخت و دشوار است. درواقع سیستم های مه پاشی دارای هزینه های بسیار سنگین برای کشاورزان هستند و به همین دلیل امروزه از پهپادهای مه پاش استفاده می‌کنند. مه پاشی با پهپاد درست همانند سایر فعالیت ها نظیر سمپاشی  انجام می‌شود که مزایای فوق العادهای به همراه دارد. در این مقاله در ارتباط با فرآیند مه پاشی و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

پهپادهای مه‌پاش

به طور کلی روش های زیادی برای آبیاری زمین های کشاورزی وجود دارد اما امروزه این سیستم ها جای خود را تا حدودی به مه پاشی داده اند زیرا مزایای خوبی برای زمینهای غیر قابل دسترس یا دارای مناطق نامناسب دارد. یکی از کاربرد های مهم مه پاشی با پهپاد این است که به مشکل کم آبی نمی‌افزاید و در صرفه جویی آب، تاثیر بسزایی دارد.

استفاده بیش از اندازه آب برای زمین های کشاورزی با روش سنتی یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیار به آن توجه می‌شود. به طور کل تمامی آب در مسیر های زمین، به طور مستقیم جذب گیاهان نمی‌شود و مقداری از آن با نور خورشید تبخیر میگردد. مه پاش کشاورزی در دسته روش های نوین برای آبیاری قرار دارد که همانطور که متوجه شدید، دارای برتری نسبت به روش های سنتی است.

با استفاده از مه پاشی با پهپاد، آبیاری زمین های چند هکتاری بسیار آسان شده و این پیشرفت وجود دارد که یک قسمت از زمین دو بار آبیاری نمی‌شود و یا بخشی از زمین توسط مه پاش جا نمی‌ماند و نیازی به نگرانی تخریب محصولات نیست. درواقع پهپاد مه پاش سیرنگ، سبب شده تا گیاهان از فاصله تقریبی مرطوب بمانند و دچار پوسیدگی در اثر آبیاری و یا خرابی و خشک شدگی نشوند.

فروشگاه سیرنگ، خدمات آنلاین را برای سفارش پهپاد مه پاش برای کاربران فراهم کرده است و شما بعد از سفارش می‌توانید این نوع پهپاد ها را در هر جای کشور تحویل بگیرید. ضمن اینکه قبل از سفارش می‌توانید با مشاوران ما در این زمینه مشورت کنید و نسبت به وسعت زمین و محصولات خود، بهترین پهپاد کشاورزی را انتخاب کنید.

مه‌پاشی

به مه‌پاشی با پهپاد، آبیاری تحت فشار یا آبیاری بارانی نیز گفته می‌شود که آب را به شکل پودر با ساز و کار پیشرفته پخش می‌کند. در بسیاری مواقع به دلیل اینکه زمین یا باغ در سطح ناهموار با دسترسی سخت است، کشاورزان نمیتوانند همه جای زمین خود را به درستی و اصولی آبیاری کنند اما با مه پاشی، رطوبت محیط به خوبی حفظ می‌شود و گیاهان به میزان لازم آب را به خود جذب می‌کنند.

برای اینکه بتوانید مه پاشی با پهپاد سیرنگ انجام دهید، لازم است تا ابتدا موقعیت جغرافیایی زمین و موارد دیگری مانند میزان خشکی زمین، محصول کشت شده و … را بسنجید. این مورد را باید ذکر کنیم که شما می‌توانید با استفاده از انواع پهپاد کشاورزی نظیر سم پاشی با پهپاد، بذر پاشی با پهپاد، محلول پاشی با پهپاد و … را انجام دهید و در مدت زمان کوتاه یک فرآیند پیچیده را به پایان برسانید. این پهپاد ها دارای مخزن هایی با ابعاد متفاوت هستند که بسته به خدمات مورد نظر شما برگزیده می‌شوند.

کاربرد مه‌پاشی پهپاد

به هر حال مه پاشی با این سیستم دارای مزایای است و در مقابل اگر اینطور نبود، کشاورزان زیادی به این روش روی نمی‌آوردند و همچنان از روش سنتی آبیاری استفاده می‌کردند. در ادامه به برخی از مزایا و کاربرد این دستگاه ها اشاره خواهیم داشت.

این نوع پهپاد ها نیاز آبی کشاورزان برای کشت محصولات را برطرف می‌کنند.

آبیاری زمین کشاورزی به صورت مدرن و در مدت زمان کوتاه انجام می‌شود.

سرعت مرطوب کردن محصولات در زمین ها با وسعت چندین هکتاری بسیار افزایش می‌یابد.

برای آبیاری مناز به هزینه بسیار سنگین برای نیروی انسانی و یا سیستم آبی زمینی وجود ندارد.

این نوع پهپاد ها برای فعالیت های دیگری که نیاز به مهپاشی داشته باشند نیز کاربرد دارد اما اگر وسعت زمین یا محیط شما کم است، بهتر است که از پهپاد با مخزن کوچک تر استفاده کنید.

پهپاد مه‌پاش چگونه کار می‌کند؟

مه پاشی با پهپاد، بر پایه کاهش حرارت از طریق تبخیر آب و اختلاف فشار است. در واقع زمانی که آب به یک منطقه کم فشار با اندازه فشار زیاد منتقل می‌شود، ذرات به صورت مه خارج می‌شوند. حال جالب است بدانید که در گلخانه ها نیاز است تا در فصل زمستان مه پاشی گرم انجام شود که این کار با پهپاد ممکن است. مهپاشی گرم برای جلوگیری از خشکی هوا می‌شود. ضمن اینکه برای زمین یا سالن های بزرگ پروزش قارچ به شدت مه‌پاشی گرم با پهپاد کاربرد دارد.

 

سوراخ هایی که در این نوع پهپاد ها برای خروج آب به صورت مه در نظر گرفته شده است، به اندازه میکرون بوده و به همین لیل است که بستر گیالهان از طریق این نوع آبیاری، خیس نمی‌شود و فقط مرطوب میگردد. هرچه موتور پهپاد انتخابی شما قوی تر باشد، قدرت آبیاری برای سطح وسیع تر دارد.

 

مه-پاشی-با-پهپاد-کشاورزی-سیرنگ

 

 

هزینه سفارش پهپاد مه‌پاش چقدر است؟

اولین موردی که برای اعلام هزینه باید در نظر گرفت، وسعت زمین شما و نوع پهپاد انتخابی است. طبیعتا هرچه پهپاد مه‌پاش شما قوی تر با ابعاد بزرگ تر باشد، هزینه های بیشتری را در بر میگیرد. همچنین این مورد بسیار مهم است که خدات مه پاشی با پهپاد را برای چند روز نیاز داشته باشید و آیا خدمات دیگری نظیر سم پاشی و محلول پاشی و … را به طور همزمان برای محصولات خود در نظر دارید یا خیر. چراکه در این زمان مقدار هزینه شما تا حدودی افزایش مییابد. برای اینکه متوجه شوید تا چه نوع پهپاد کشاورزی را بری مه پاشی زمین خود باید برگزینید، حتما از خدمات مشاوره کارشناسان سیرنگ استفاده کنید و سپس در مرحله بعدی، پهپاد مورد نظر را سفارش دهید. برای خرید پهپاد کشاورزی با همکاران ما تماس بگیرید. ویا اگر می‌خواهید خدمات سمپاشی خود را به ما بسپارید با مراجعه به سیرنگ پلاس و ثبت سفارش سمپاشی مزارع و باغات خود را به ما بسپارید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
جدیدترین مقالات
کشاورزی عمودی
کشاورزی هوشمند
کشاورزی عمودی یا کشت طبقاتی

کشاورزی عمودی یک رویکرد نوین به کشاورزی است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش،

نقش پهپادها در هوشمند سازی
پهپادها
نقش پهپادها در بهینه‌سازی زراعت

  نقش پهپادها در هوشمندسازی مزارع در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری و علوم کشاورزی،  به عنوان یک رویکرد مهم و نوین در توسعه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

تماس با سیرنگ
تلفن: 44166975 , 44166955
ایمیل: infra@sirangplus.com
آدرس: میدان المپیک، خیابان 27، پلاک 11
شنبه تا چهارشنبه: 16:30- 8:30 پنجشنبه: 13:30-8:30