پرواز یاران سیرنگ
پهپاد سمپاش کشاورزی در کاهش مسمومیت و سرطان کشاورزان

برای اطلاع از قیمت پیش از سفارش از طریق سایت، تماس تلفنی یا روش های دیگر استعلام گرفته شود.

پهپاد سمپاش کشاورزی در کاهش مسمومیت و سرطان کشاورزان

پهپاد سمپاش کشاورزی و نقش آن در کاهش مسمومیت و سرطان کشاورزان

پهپاد سمپاش کشاورزی از زمان ورود خود تا به امروز توانسته نقش مستقیم کشاورزان در زمین را کمتر کند که همین موضوع باعث شده تا سرطان و انواع بیماری های ناشی از مواد شیمیایی مانند سموم و کودها دیگر در تماس مستقیم با کشاورزان قرار نگیرند.

همانطور که می دانید هر ماده یا ترکیبی که به صورت غیر اصولی وارد بدن شود «سم» تلقی می شود که سموم شیمیایی که در بحث کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند به طور مستقیم بر اجزای مختلف بدن مانند چشم، گوش، پوست، تنفس و خوردن تاثیر می گذارند.

پس کاهش استفاده از سم ها و کنترل کردن آن ها باعث ایجاد بیماری های منفی نظیر سرطان در بدن نشوند. فرقی ندارد تاثیر سم ها بر بدن می تواند هم از راه تنفسی و هم از راه بلع وارد بدن شود. همچنین در مواقعی باعث خارش، سوزش و حتی قرمزی در پوست و ایجاد حساسیت های شدید نیز می شود.

پهپاد کشاورزی باعث شده تا ایمن سازی محیط کار بالا رود و به طبع محصولات کشاورزی نیز با سلامت بیشتری به دست مصرف کننده برسد؛ زیرا استفاده از سم ها و آفت کش ها به صورت کنترل شده به مزارع و باغات اضافه می شود.

 

استفاده از سموم شیمیایی و تاثیر آن بر سلامتی بدن

استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی به منظور کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌تواند تاثیرات متنوعی بر سلامتی بدن انسان‌ها و محیط زیست داشته باشد. برخی از این تاثیرات عبارتند از:

1.اثرات سمی:

بسته به نوع و میزان سموم استفاده شده، می‌توانند اثرات سمی بر روی سلول‌ها، بافت‌ها و اعضا داشته باشند. این اثرات می‌تواند به عنوان سم‌زدایی از طریق کلیه‌ها، کبد یا سایر اعضا انجام شود.

2. آلودگی محصولات:

استفاده نادرست از سموم ممکن است باعث آلودگی محصولات کشاورزی شود. این آلودگی می‌تواند باعث مصرف مقادیر زیادی از مواد شیمیایی توسط انسان‌ها شود که ممکن است به سلامتی آنها آسیب برساند.

3. مقاومت آفات:

استفاده مداوم و نادرست از سموم می‌تواند منجر به تولید جمعیت‌های مقاوم به سموم شود. این مسئله می‌تواند کنترل آفات را دشوارتر کند.

4. آثار تجمعی:

برخی سموم می‌توانند در زمین و آب و هوا تجمع کنند و در طول زمان تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته باشند.

5. تاثیرات بر حشرات و موجودات مفید:

استفاده از سموم ممکن است به علت کشتار غیرهدف حشرات و موجودات مفید نیز منجر شود. این موجودات مفید می‌توانند در کنترل طبیعی آفات و حفظ تعادل در باغ‌ها و مزارع مهم باشند.

6. اثرات بر محیط زیست:

برخی سموم می‌توانند به محیط زیست آسیب برسانند، از جمله آلودگی آب‌ها، خاک‌ها، و تخریب تعادل اکولوژیک.

7. تاثیرات بر کارگران کشاورزی:

افرادی که در کشاورزی مشغول به کار هستند و با سموم در تماس هستند، ممکن است به میزان بیشتری از تاثیرات سمی برای سلامتی خود برخورد کنند.

برای کاهش این تاثیرات، استفاده متعادل و مطلوب از سموم شیمیایی، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی، استفاده از روش‌های کنترل طبیعی و بیولوژیک، و توجه به انتخاب محصولات کشاورزی با استفاده از روش‌های کشاورزی پایدار مهم هستند. همچنین، ارتقاء آگاهی عمومی درباره تاثیرات سموم شیمیایی و نیاز به مصرف مسئولانه آنها بر سلامتی می‌تواند در کاهش این مشکلات مؤثر باشد.

 

 

ایجاد ایمنی بالا با استفاده از پهپاد کشاورزی

مسمومیت هایی که از طریق سم ها و آفت ها وارد می شوند بیشتر از طریق استنشاق و سپس از طریق پوست و به ندرت از طریق گوارش است. از مزایای استفاده از پهپاد کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تاثیر کسک.کیت های ناشی از تماس مستقیم با سم چه از طریق تماس پوستی چه از راه تنفس
  • کاهش 98 درصدی مصرف از سموم در هر نوبت از سمپاشی
  • کاهش مقدار باقی مانده سم بر روی محصول
  • کاهش مصرف آب
  • جلوگیری از آلودگی خاک و بستر به صورت زیر زمینی
  • رعایت دز دقیق در مصرف سم

 

نتیجه گیری

استفاده از پهپاد کشاورزی در زمین های زراعی و باغات در آینده بسیار نزدیک بسیار بیشتر از امروز است. این موضوع رابطه مستقیمی با سلامت محصولات کشاورزی و سلامت انسان دارد. در نتیجه کاهش مسمومیت های شغلی و بیماری هایی مانند سرطان ریه در آینده کشاورزان کاهش خواهند یافت.

برای خرید پهپاد کشاورزی با همکاران ما تماس بگیرید. ویا اگر می‌خواهید خدمات سمپاشی خود را به ما بسپارید با مراجعه به سیرنگ پلاس و ثبت سفارش سمپاشی مزارع و باغات خود را به ما بسپارید.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
جدیدترین مقالات
کشاورزی عمودی
کشاورزی هوشمند
کشاورزی عمودی یا کشت طبقاتی

کشاورزی عمودی یک رویکرد نوین به کشاورزی است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش،

نقش پهپادها در هوشمند سازی
پهپادها
نقش پهپادها در بهینه‌سازی زراعت

  نقش پهپادها در هوشمندسازی مزارع در دنیای کنونی با پیشرفت فناوری و علوم کشاورزی،  به عنوان یک رویکرد مهم و نوین در توسعه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

تماس با سیرنگ
تلفن: 44166975 , 44166955
ایمیل: infra@sirangplus.com
آدرس: میدان المپیک، خیابان 27، پلاک 11
شنبه تا چهارشنبه: 16:30- 8:30 پنجشنبه: 13:30-8:30